lørdag den 8. september 2012

Ekspert i Friluftsliv, kan man være det?



Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg er meget interesseret i Friluftliv, og rigtig meget omkring oplevelsesbaseret læring i naturen.

Gradvist henover de sidste år har jeg bevæget mig mere og mere mod et arbejdsliv baseret på Friluftsliv. Først 12 år i forsvaret, derefter som lærer, og for 6 år siden startede jeg så en Outdoor linje på Hillerød Ungdomscenter, som stadig kører som et tilvalg på Hillerød 10. klasse skole. I år er det så 4 år siden jeg stiftede Outlandia, som dog i dag hedder Backpackinglight Danmark, hvor import og salg af frilufts udstyr til ”letvægts” folket er formålet.

Nu er jeg så startet på en Master uddannelse på Københavns Universitet med titlen Friluftsliv, uddannelsen er et 2 årigt forløb ved siden af havende arbejde. Om uddannelsen skrives der bl.a.

”Forskningsbaserede masterkursus på kandidatniveau til dig, der ønsker at forbedre dine kompetencer i arbejdet med friluftsliv. Friluftsliv, natur, landskab og byens grønne områder vil fremover danne en væsentlig ramme om læring, sundhed, formidling, oplevelser og aktiviteter, og du kan med nye kompetencer være med i denne udvikling.

Det der ramte mig lige i solar plexus var den sidste pind med, at være med til denne udvikling. Det er noget jeg brænder for. Hvordan skaber vi sunde mennesker med en livslang lyst til motion i en friluftsliv ramme. Det vil jeg goddamn være med til at fremme og udvikle!

Ps. Hvis det har fanget din interesse så læs mere her, måske skal vi studere sammen? Eller måske kender du nogen der skal bruge sådan en som mig om 2 år..... J

2 kommentarer:

  1. Fed artikkel. Går med de samme tanker...

    Frederik
    www.kinesiotapeonline.dk

    SvarSlet
  2. Hej Frederik.

    Kan klart anbefale studiet, hvis du lige har en 120k du ikke ved hvad du ellers skal bruge til, eller har nogen til at finansiere det for dig. Der er rigtig meget at læse og skrive, men fede-fede forelæsninger af de førende forskere i faget i Norden. Thumbs up herfra indtil videre.

    Hilsen
    Niels

    SvarSlet