onsdag den 30. juli 2014

Warrior Hike og Applachian Trail

Warrior HIke logo.

I morgen flyver jeg til Boston, for derefter at flyve videre til Rutland i Vermont. Derinde skal jeg linke op med 10 amerikanske krigsveteraner, som har gået på Applachian Trail siden den 18. marts. De er en del af et projekt der hedder Warrior Hike. Projektet handler om at gå krigen af sig og blev startet sidste år af en tidligere US Marine kaptajn ved navn Sean Gobin. Jeg har, som nogen måske ved, netop afsluttet min Master med et speciale omkring netop krigsveteraner. Specialet hedder "Ingen Efterladt - et feltstudie af danske krigsveteraners erfaringer med friluftsliv". Det kan downloades her, hvis man skulle være interesseret i at læse det. 

Applachian Trail ruten.
Jeg skal i tre uger være en del af projektet mens vi går fra Vermont til Maine langs Applachian Trail. Denne del af ruten regnes blandt den smukkeste og hårdeste. Vi skal feks. igennem White Mountains i New Hampshire. Der er flere grunde til min deltagelse, som den eneste "outsider" indtil nu.

  • Jeg er selv veteran.
  • Kan jeg starte et lignende projekt op i Danmark og måske resten af Skandinavien.
  • Danne grundlag for en videnskabelig artikel der sammenligner mit eget speciale, med de observationer jeg gør undervejs hos de amerikanske veteraner.
  • Det er et mega fedt sted at vandre, som jeg har drømt om i mange år.
  • Giver mig en mulighed for at hilse på de flinke fyre hos Hyperlite Mountain Gear, da de holder til i Maine.

Jeg ser meget frem til turen, som bliver spændende på så mange måder. Slutteligt lidt om det udstyr jeg tager med. Jeg vil ikke nævne det hele men her er det mest essentielle hvor noget er nyt til denne tur.

Alt mit udstyr jeg skal have med.

  • Hyperlite Mountain Gear 55 liter Windrider rygsæk
  • Pacerpoles vandrestave
  • Trail Designs Caldera Cone med sprit stove og backup i form af esbit tabletter
  • 900 ml Evernew gryde og 450 ml Evernew kop
  • Canon G16 Powershot med Velbon ultralight stativ
  • Hjemmelavet kit til "Bear Hang" af madpose
  • Madpose er en stor OPSAK og en Hyperlite Mountain Gear jumbo stuff sack læsset med 5 dages mad hjemmefra.
  • Fenix LD02 lampe
  • Sawyer Mini vandrensnings system
  • Tarptent Notch
  • Nemo Zor Pad
  • Hyperlite Mountain Gear stuff sack pillow
  • Montbell Downhugger 900 #5 sovepose
  • Inov8 Roclite 295 sko
  • Anker 10.000 mHa External Battery
  • Samsung S4 med downloadet Viewranger app og kort over Applachian Trail
  • Papirkort over White Mountains og AT Guide fra David Miller
  • Garmin Fenix ur til backup navigering
  • Kindle til læsning
  • Diverse tøj kan skimtes på billedet. Berghaus Mount Asgaard smock, Montbell Ex-light dunjakke og Golite Visor. 
  • Derudover PHD Ultralight merino sokker, Montane Featherlite pants, Golite Mesa shorts, Golite merino LS trøje, Aclima merino SS trøje, Aclima merino boxers, hue, buff, handsker, Westcomb wind hoody, ULA Rain kilt, Dirty Girl gaiters.

Jeg skal forsøge at opdatere både min personlige og Backpackinglights facebook profil undervejs, så følg mig der hvis du har lyst, ellers kommer der en fuld rapport når jeg engang kommer hjem igen.




2 kommentarer:

  1. Enjoy the trip. Hope the weather is good.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks, right now it seems to be hot and humid alternating between sun and rain, so, as the Scouts, I am prepared :-)

      Niels

      Slet